Dm i handboll ..

Idag har jag varit iväg med laget på Dm i Deje.., vi skulle iväg med så många som möjligt för att få två riktigt bra träningsmatcher var det tänkt då vi kanske hade lite otur med lottningen och fick två tuffa lag a tt möta, hammarö och helton.., kommer till samlingen och det är många sjuka, så vi åker iväg med 13 spelare var av 10 utespelare, bara tre niometers spelare.. tänkte att man får ju ialla fall mycket speltid och det blir bra träning,.. men ändå inställningen för vinst förstås. Vi kommer dit och det är match mellan hammarö och helton, det är en jämn match och hammarö vinner tillslut med ett mål,. äsch vad fan vi kan ta det här tjejer säger någon och det ger vi oss fan på att vi ska, vi ska visa vad VI kan. Vi möter hammarö i första matchen, en riktigt jämn match men vi ledde nog hela tiden tror jag, vi går vinnande ur mötet med två mål, 15-13 . sen var det 40 min till nästa match mot helton, alltså bara en match imellan då de spelade 2x20, fort i med lite energi och sen ut och gå för att varva ner, helton värmer upp stenhårt och får skäll av tränarna medans vi spelar fotboll, lite rättvist va? haha,. dags för match start, jag är grymt nervös då jag vet att det gäller en final som står på spel. det är en jämn match där också men vi leder med lite mer mål hela tiden, tillslut vinner vi med 22-15 över helton och det vare nog ingen som hade trott från början, men det visar hur jävla bra vi är när vi vill och när vi jobbar för varandra, vi var lite folk idag men vi gav inte upp för det, vi hjälpte varandra och ställde upp och spelade där vi inte är vana att spela. Det var ett tag sen jag var så jävla lycklig av att få spela handboll som jag var idag, och jag bara ÄLSKAR mitt lag, Karlskoga HK . Nu ska vi spela final mot Brukspöjkera och den spelas samtidigt som lilla vm går av stapeln i krisinehamn. Nu har vi inget att förlora, vi bir sämst tvåa i värmland men såklart ska vi satsa på vinst!
Jag Älskar Handboll

Kommentarer
Postat av: Fotograf Emma Sandström

Hej! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig! Har du någon mailadress jag kan nå dig på?



/Emma

2009-01-07 @ 02:22:03
URL: http://puppyeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0