Heldag i Washington DC

 
Ska försöka att inte skriva så mycket strunt idag.
Sanna och jag hade bestämt att vi idag, söndag, skulle ta metron in till Washington DC för att kolla runt lite på alla byggnader och bara ta det lugnt. Men i fredags fick vi den brilljanta idén att även gå på hockey, vi kollade upp om det skulle spelas någon match och såklart har vi turen att det är Washington Capitals mot NY Rangers men att det är också slutsålt. Jag gick in på sidan där jag köpte konsertbiljetterna till den 29/3 och det fanns kvar biljetter där. Det är folk som säljer där som inte kan gå etc. Högst upp i arenan fick vi våra platser men vad gör det, själva stämningen och upplevelsen man vill åt. Man ser helt okej där uppe, spelarna, pucken och hela planen men allt är väldigt långt ifrån. I pausen till den tredje perioden hörde en aupair kompis av sig och sa att de hade två platser över och att vi kunde komma dit om vi ville, såklart ville vi det då de satt två rader bakom Washingtons avbytarbås. Kan dock medje att jag aldrig skulle betala dom priserna som är för platserna längst fram man ser varken hela planen eller pucken. Man kollar mest på jumbotronen men som sagt det var väldigt roligt att sitta där en period och vara så nära alla stjärnor. Köpte såklart en tshirt med capitals på och såklart nummer 90.
Efter matchen som slutade 1-4 vinst för NY rangers alltså gick hela gänget på sex personer till Hard Rock Café och käkade mat sen efter det gick jag och Sanna vidare för att kolla lite på sevärdigheter.
Trötta tog vi oss tillbaka till metron och nu ligger jag i sängen helt slut, imorgon är det en ny jobbvecka. Natten som var nu ställde vi fram klockan en timme här så just nu är vi bara fem timmar bakom er där hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0