Helgen

Igår fredag hade jag lunch med en svensk aupair, Clara, jättetrevlig tjej och vi pratade om det mesta och det var väldigt skönt att få lufta lite tankar eftersom det mesta har vart så jobbigt nu i början. Jobbade på eftermiddag så hämtade hem barnen och sedan direkt till tennisen, efter det blev jag upphämtad av Clara och Josefine och då bar det av till Tysons Corner för att möta upp fler aupairer och mat på TGIF. Väldig trevlig och rolig kväll och det var skönt att få komma bort lite.
Idag har det inte hänt så mycket, planen var att vi skulle till DC men när klockan var närmre 12 smsade jag mamman och frågade vad planen var för dagen eftersom jag inte hade sett en själ här hemma och då hade jag vart vaken sen 7. Det skulle inte hinnas med så då tog jag bilen till tysons för att fördriva tiden lite eftersom jag skulle vara barnvakt åt lilltjejen ikväll. Det gick överförväntan bra. Jag hade köpt hem grejer för att göra kladdkaka, hon gillar att baka, men det slutade med att jag fick göra den själv för hon orkade inte men det var nog bäst så. Sen gjorde vi varma mackor eller pizzabread som hon kallade det. Det gick hem, hon som aldrig äter annars. Sen vart det tv och klockan 8 var det sovdags och hon lyssnade nästan hela tiden, 20 över var hon i säng så jag är stolt.
Skypade med tjejerna när det festade idag, skönt att få höra allas röster.
Imorgon ska jag och Sanna som var med på skolan ha en heldag tillsammans, vi ska börja med att provträna på ett gym som ligger vid tysons och sen fortsätta dagen med shopping och eventuellt bio på eftermiddagen, allt är ju under samma tak, toppen!
Nä klockan är 23.35 så är bäst att sova, ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0