Lång dag

Från att vara en helt okej dag till nästan en mardröm.
Började dagen som vanligt 6.30 med att gå upp för att vara redo och göra frukost till barnen som ska vara nere 6.45 men kommer alltid runt 7. Vid 7.30 kommer bussen och hämtar upp dom utanför dörren så då är jag ledig förutom lite småuppgifter som skall göras. Idag skulle mamman på massa möten i DC så då har hon bilen som vi delar så jag har inte kunna tagit mig någonstans på hela dagen, men har varit lite skönt att bara vart hemma själv, var ute och gick med hunden som vägrar lyssna sen när jag kom tillbaka sprang jag på löpbandet följt av styrka. Sen har jag prata med folk hemifrån och bara tagit det lugnt.
Sen idag ordnades det så att bussen skulle köra hem flickorna för att mamman hade bilen och inte var i stan, bussen kommer och av kliver bara lilltjejen, jaha tänkte jag. Fick ringa mamman som fick ringa stora tjejen, visade sig att hon hade hoppat på den vanliga bussen och var påväg till busstoppert så mamman fick hämta henne där istället. När båda väl var hemma åkte mamman och handlade och stora tjejen kompis kom över för en playdejt, då börjar mardrömmen. Lilltjejen fick inte vara med och hon vägrade lyssna på varken mig eller sin syster och som alla andra dagar är det massa skrik och tårar tills hon får som hon vill, systern gav upp tillslut och jag lika så nästan, försökte mest rädd hunden som lilltjejen hade i famnen samtidigt som hon försökte bryta sig in genom dörren som de andra två höll iför.
När föräldrarna sen kommer hem blir det lite lugnare fram tills det blir dags för mat, samma visa som alla andra dagar, skrik..
På tisdag ska jag ha mitt orientation meeting med min LCC det är en kontaktperson som man har här och hon har ca 20 aupairer i sin grupp och har månadsmöten då man träffas och hittar på saker. Så på tisdag kommer hon hit för möte med mig och mamman, får se hur detta går.
Bäst jag lägger mig och läser en bok så jag kan slappna av lite.

Kommentarer
Postat av: Madeleine Frisell

Kampa pa Frida! Jag vet att du kan klara det. Just nu ar det 8 ungar har just nu (varav 6 hogljuda tjejer) sa ar sa glad att jag ar ledig just nu!
Men om du, vilket jag absolut hoppas inte kommer behovas, hamnar i rematch. Tycker jag att du ska satsa pa en famlj lite narmre mig ;)
Kram!

2013-03-01 @ 21:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0