What doesn't kill you..

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, men denna vecka har jag inte varit på ett sånt humör för att skriva. Det har varit en sån där vecka då jag undrar vad jag gör här egentligen. Hjärnan går på högvarv och jag försöker lista ut vad som är rätt vad som är fel och hur jag vill ha det. Veckan har varit tuff på många sätt med barn som bara skriker och gråter när de inte får som de vill, vägrar äta eller duscha. Det är också många tankar om vad som är rätt och fel för mig här, jag har inte så jättemycket sysslor att göra för barnen går i skolan 7.30-3.30 oftast men de sysslorna jag gör är mer hushållssysslor som inte har med jobbet i sig att göra, så jag känner mig stundtals som en hushållerska mer än aupair. Familjen är denna vecka i Florida/Bahamas så på lördag kommer mamman hem och då är det hon och jag en vecka då pappan och barnen är hos farföräldrarna en vecka, barnen har alltså springbreak i två veckor.
Så efter den här veckan är det faktiskt ganska skönt att vara helt själv ett tag, eller ja, har ju en hund och fågel att ta hand om..
Sanna sov här i natt så vi har bara umgåtts tittat på film, ätit massa onyttiga saker och idag åkte vi till Potomac Mills mall och shoppade lite, imorgon ska vi till Tysons Corner mall och shoppa lite till innan jag ska skjutsa henne till flygplatsen då hon har valt att åka hem imorgon. Kommer sakna henne väldigt mycket men kommer träffa henne i Sverige den dagen jag återvänder.
Ikväll ska vi nog iväg och kolla på bio igen, har hunnit sett några stycken nu, (21 and over, the call, silver linings playbook) och idag ska vi se Snitch.
Idag är det St Patricks Day här men vi har inte direkt firat det då vi valde shoppingen istället för att åka in till DC och kolla på paraden.
Jag hoppas att det blir varmt vårväder den här veckan nu så jag kan vara ute så mycket som möjligt, förra helgen var det ju ändå ca 16grader.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Diskutera alltid med din kontakt person/lcc om du är osäker eller inte känner för att ta upp det med värdfamiljen. Man kan givetvis städa undan i köket (och andra ställen där man är lika mkt själv) men du ska inte städa något helt hus eller göra någon annans tvätt än din egen och barnens. Men sen handlar det ju alltid om att ge och ta, jag gjorde lite extra grejer för att jag fick så mycket annat av min familj, så jag gjorde det för att jag ville :) Det är inte en dans på rosor i 12 månader, men det är det sällan med något jobb. Bara hänga i och se till att skaffa sig en bra vardag, med vänner och intressen utanför jobbet, 1 år är ingenting :) Och man får bara tänka vad mkt mer man får med sig än vad man fått ett år till i kassan på ica ;)

2013-03-24 @ 15:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0